Budite se sa bolovima u vratu?

  • 6.9.17.
Budite se sa bolovima u vratu?

Imate bolove u vratu? Niste jedini, jer se milioni ljudi suočava sa ovakvim bolom svakog dana. Najčešći uzroci bolova u vratu su neudobno i nepravilno spavanje, jastuk koji vam ne odgovara, ergonomski nepravilno uređena kancelarija i povrede. Kako da sami otklonite bol ili, još važnije, kako da sprečite da do njega dođe?

Načini kako se boriti protiv bolova u vratu

✅ Preporučuju se odgovarajuće vežbe za vrat, naročito ako želite da se rešite bola i osećaja "napetosti". Razgibajte svoj vrat, ali na pravi način. Ako vežbe radite na pogrešan način i ako su bolne, niste na pravom putu. Morate sporije da razgibavate vratne mišiće.

✅ Napravite sebi slanu kupku. Slana kupka opušta mišiće, pomaže u poboljšanju cirkulacije i snižava nivo stresa.

✅ Pomoću hladnih obloga možete smanjiti bol ili upotrebite korisne biljne kreme. Masaža je takođe više nego dobrodošla. Ako je bol preveliki, potražite medicinsku pomoć.

Kako da izbegnete bol u vratu?

Preduzmite odgovarajuće preventivne mere kako biste sprečili da dođe do bolova u vratu

  1. Postarajte se da sedenje na radnom mestu bude ergonomski pravilno. 
    Stopala postavite ravno na pod. Veliki deo radnog vremena provedite ispravljene kičme, samo se povremeno malo nagnite napred ili nazad. Na svakih sat vremena ustanite i prošetajte barem 5 minuta.
  2. Probajte meditaciju 
    Postoji niz tehnika meditacije koje će opustiti vaše telo. Samo nekoliko minuta meditacije će vam pomoći da otklonite stres, zaboravite na rokovnik prepun obaveza i olakšaće vam bolove koje osećate u vratu.
  3. Oslobodite se stresa 
    Psihički stres negativno utiče na celo telo i zdravlje generalno. Potrebno je da se više krećete. Neka laka fizička aktivnost, kao što su šetnje ili vožnja bicikla postanu sastavni deo vaše dnevne rutine. Osećaćete se mnogo bolje.
  4. Spavajte pravilno i izaberite odgovarajući jastuk 
    Bolovi u vratu su često izazvani nepravilnim položajem spavanja ili jastukom koji ne odgovara vašem telu i navikama spavanja. Obezbedite sebi jastuk koji će vam najviše odgovarati. Za pojedince su primereni viši jastuci, za druge opet niži. Neki vole anatomske jastuke od memorijske pene, drugima pak najviše odgovaraju jastuci klasičnog oblika. Važan je i sastav jastuka odnosno izbor materijala. Osobama koje spavaju u svim položajima, najviše će odgovarati niži, klasično oblikovani jastuci. Za one koji uglavnom spavaju na boku ili leđima, preporučuju se jastuci anatomskog oblika. Ukoliko imate bolove u vratu koji su posledica jastuka na kom spavate, nužno je da stari jastuk zamenite novim – odgovarajućim. Svakako je potrebno jastuke menjati na svake 3 godine. Prilikom kupovine jastuka, posavetujte se sa stručnjacima u specijalizovanim radnjama. Oni će vas najbolje posavetovati koji jastuk bi bio najbolji izbor za vaše individualne potrebe. Za pravilan izbor jastuka, pomoć možete pronaći i na našoj stranici, u praktičnom vodiču za pravilan izbor jastuka.

Share News